1999. óta azonos telephelyen kezdetben az NJL Kft. partnereként, jelenleg már önállóan végzünk eredetiségvizsgálatot minden járműkategóriában. Esztergomban és környékén a mi vizsgálóállomásunk működik az eredetiségvizsgálat kötelezővé tétele óta ugyanazon a telephelyen a leghosszabb ideje. Az azóta elvégzett több tízezer vizsgálat tapasztalatának eredménye a gyorsaság, rugalmasság és hatékonyság, valamint a lehető legnagyobb műszaki, technikai és információs háttér.
Zárt műhelyben legfeljebb 2.60 m magasságú járműveket tudunk vizsgálni.
Árak: a mindenkor érvényes rendeletben meghatározottak szerint.
például:
személygépkocsi 1400 cm3 alatt: 17.000,- Ft
tehergépkocsi 3.5 t alatt: 20.000,- Ft
motorkerékpár 500 cm3 alatt: 15.500,- Ft
autóbusz 20 fő felett: 22.000,- Ft
tehergépkocsi 7,5 t felett: 22.000,- Ft
Minden tételről hivatalos számlát adunk.
A jelenlegi elszámolási rendszerben árengedményt (és közvetítői jutalékot) nem tudunk és nem is akarunk adni, de felárat sem számítunk fel. (pl.: munkaidőn kívül történő vizsgálat vállalásakor).
Többször előfordult már, hogy olyankor is eredetiségvizsgálatot szeretett volna valaki, amikor arra nem volt szükség. Amennyiben ez kiderült számunkra, természetesen tájékoztattuk, és nem végeztük el a vizsgálatot.
Most mégis eléggé kellemetlen helyzetbe kerültem amiatt, hogy egy ügyfelünknek elvégeztem a kért eredetiségvizsgálatot, majd az Okmányirodában derült ki a számára az, hogy erre nem is lett volna szüksége. Ezt követően engem tett felelőssé a történtek miatt, mások előtt vádolt meg azzal, hogy szándékosan károsítottam meg őt.
A félreértések elkerülése érdekében kérem, tájékozódjanak az alábbiakból, mivel a feleslegesen elvégzett vizsgálatok díját a KEKKH-tól nem tudjuk visszaigényelni.:
Előzetes eredetiségvizsgálatot el kell végezni:
a jármű:
tulajdonjogában bekövetkezett változás nyilvántartásba vételekor
kivéve lassú jármű és a lassú jármű pótkocsija esetét
első forgalomba helyezésekor:
gyártótól származó, járműkísérő lappal nem rendelkező, új jármű első forgalomba helyezésekor
használt jármű első forgalomba helyezésekor
járműnyilvántartásba korábban még nem vett, lassú jármű, vagy egyéb jármű első forgalomba helyezésekor
ismételt forgalomba helyezésekor:
forgalomból végleg, illetve átmeneti időszakra kivont járművek ismételt forgalomba helyezésekor
forgalomból ideiglenesen kivont járművek ismételt forgalomba helyezéskor, ha tulajdonos változás következett be
alvázszámának megváltoztatásával járó műszaki beavatkozást megelőzően (alvázszámot hordozó szerkezeti elem, alváz vagy karosszéria cseréje)
Forgalomba még nem helyezett sérült jármű esetében az előzetes eredetiségvizsgálatot a jármű alvázszámának megváltoztatásával járó műszaki beavatkozást, és a közlekedési hatóság műszaki megvizsgálását megelőzően kell elvégezni.
A származásellenőrzésre kötelezett, külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott járművek esetében az előzetes eredetiségvizsgálatot a származásellenőrzés eredményéről szóló határozat jogerőre emelkedését követően lehet elvégeztetni.
Nem kell előzetes eredetiségvizsgálatot végezni:
más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű (származásellenőrzését és) előzetes eredetiségvizsgálatát nem kell elvégezni, ha az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadott:
nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt, vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát
harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került
Az előzetes eredetiségvizsgálat elvégzése nélkül is nyilvántartásba kell venni a jármű tulajdonjogában bekövetkezett változást, ha:
jogalapja öröklés
jogalapja gazdasági társaságok átalakulásával bekövetkezett vagyonszerzés, feltéve, hogy az újonnan létrejött gazdálkodó szervezet a korábbinak általános jogutódja
jogalapja a közös tulajdon megszüntetése, amennyiben a jármű valamelyik tulajdonostárs tulajdonába kerül, vagy közös tulajdon létesítése esetén, ha az egyik tulajdonostárs korábban a jármű tulajdonosa volt
a jármű nyilvántartott üzemben tartója változatlan marad, és a lízingszerződés teljesülésével a jármű tulajdonjogát megszerzi
annak jogalapja állami vagy önkormányzati szerv, vagy önkormányzat kezelésében lévő jármű más állami vagy önkormányzati szerv, vagy önkormányzat részére történő átadása
annak jogalapja a használt jármű cégjegyzék vagy vállalkozói igazolvány alapján az adásvétel időpontjában fő tevékenysége szerint gépjármű-kereskedelemre jogosult szervezet vagy vállalkozó tulajdonába kerülése, kivéve a rendeltetésszerű használat céljából történő tulajdonszerzést
muzeális jellegű járművekkel kapcsolatos közlekedési igazgatási eljáráshoz
négykerekű segédmotoros kerékpárok első magyarországi forgalomba helyezésére irányuló közlekedési